årsmødet

Hvert år holder foreningen årsmøde. Her inviteres medlemmerne til at stille skarpt på aktuelle diskussioner i antropologien og være fælles om om disciplinen. Diskussioner faciliteres af udvalgte oplægsholdere og der åbnes for spørgsmål efterfølgende.

2023

Fredag den 14. april inviterede Antropologiforeningen, Dansk Etnografisk Forening og Erhvervsantropologerne antropologer på tværs af arbejdsfelter, årgange og institutioner til Årsmøde 2023.

I forbindelse med begivenheden skabtes podcastserien “Den Varme Linje” – en antropologisk hotline, der varmer op til årsmødet. Klik på titlerne for at lytte med: Den Varme Linje – om tvivl og professionel undren og Den Varme Linje – om aktivisme som drivkraft og at sætte sig selv i parentes

2021

Hvad betyder digitalisering for etnografisk feltarbejde og antropologisk indsigt, før, under og efter corona? Hvad har vi lært af det seneste års nødvendige erfaringer? Hvad sker der med vores digitale liv, og hvordan vil det præge faget fremover? Dette er nogle af de spørgsmål, vi belyste og diskuterede.

Rammen for diskussion blev sat af to særdeles spændende oplæg fra danske antropologer: Brit Ross Winthereik, professor på IT-Universitetet i København med Anders Munk, lektor på Aalborg Universitet; og Karen Waltorp, ny lektor på Antropologi Københavns Universitet og leder af Etnografisk Eksploratorium.

Arrangementet foregik den 8/4 2021 online på Zoom pga. COVID-19-restriktioner.