Den antropologiske vinkel

Dansk Etnografisk Forening præsenterer to gange årligt foredragsrækken Den Antropologiske Vinkel (DAV). Til foredragene vil udvalgte forskere med afsæt i antropologisk faglighed og metode behandle aktuelle samfundsemner og give dig et nuanceret indblik i en ofte forsimplet debat.

Den Antropologiske Vinkel giver dig en unik mulighed for at få antropologiske perspektiver på samfundsrelevante problemstillinger. Formidling er i højsædet, da vi ønsker at nå ud over fagets grænser og stille antropologiens perspektiver til rådighed for et bredt publikum.

Medlemmer af Dansk Etnografisk Forening har gratis adgang til foredragene, for andre er der brugerbetaling.  Følg Den Antropologiske Vinkel på Facebook og få de nyeste opdateringer samt oplysninger om tilmelding.

Den Antropologiske Vinkel tilrettelægges og gennemføres af antropologer med en særlig interesse for formidling. Kontakt os gerne med ideer til emner eller spørgsmål.

arrangører

Pernille Albrechtsen, MSc i visuel antropologi

Mathilde Bjerregaard Eriksen, MSc i antropologi

Marie Højlund Bræmer, Ph.d. Antropologi, Bestyrelsesmedlem i Dansk Etnografisk Forening