Formidlingsprisen 2018

Igen i år vil Dansk Etnografisk Forening fejre antropologisk og etnografisk formidling ved at uddele Formidlingsprisen til enkeltpersoner eller grupper med tilknytning til det danske etnografiske og antropologiske miljø for fremragende formidling, hvor etnografisk viden er sat på spil og har berørt, provokeret og engageret modtagerne. Der kan være tale om tekst, tale, udstilling, film, performance, events eller en persons virke i det hele taget. Det centrale er, at etnografiske og antropologiske perspektiver har været anvendt og har bidraget med viden.

Arrangementet vil løbe af stablen den

Fredag d. 26. oktober 2018 her på Moesgaard

Aftenen vil byde på både festlige og faglige indslag, herunder spisning, live musik og spændende oplæg. Arrangementet er en fantastisk mulighed for at få indsigt i, hvad der rører sig i det antropologiske miljø lige nu, samt for at mingle med nye såvel som gamle antropologer, venner, studiekammerater og/eller kollegaer.

Dansk Etnografisk Forening er endvidere stolte af at kunne præsentere årets festforelæser, Rane Willerslev, der vil starte aftenen med et spændende oplæg om, hvordan historien vil os noget. Her vil han blandt andet snakke om, hvordan en legende omgang med viden og brug af fiktionselementer er helt central for videnskaben. Derfor skal museerne blive bedre til at fokusere på alt det vi IKKE ved – i stedet for blot at præsentere fakta. Kort sagt vil det blive et oplæg om forskningsbaseret museal formidling.

Aftenens resterende program samt mere information følger.
Billetsalget er endnu ikke åbent.