Formidlingspris 2017

Nu åbner Dansk Etnografisk Forening endnu engang dørene op for et brag af en fest, hvor året bedste etnografiske formidler skal findes. Festlighederne finder sted fredag. d. 27. oktober 2017 i den gamle foredragssal på Moesgaard.

Mød årets festforelæser, Hanne Viemose, som er uddannet antropolog og forfatter. Hun har udgivet flere bøger, hvoraf senest Mado (2015). Med vild energi, kras komik og sproglig nyskabelse pendulerer hun mellem selvbiografi og fiction, mens hun kredser om spørgsmålene om, hvor man ender, når man holder op med at flygte fra sig selv, og hvad man gør, når man pludselig ikke kun har ansvar for sig selv.

I løbet af aftenen vil du få serveret en lækker, kold anretning efter kokkens valg med dertilhørende hjemmebagt brød – her er det ved tilmeldeling selvfølgelig muligt også at vælge en vegetarisk version.

Til middagen kan du nyde tonerne af antropologiske Dr. Nielsen og hans orkester, der vil spille live. Bandet tager musikalsk afsæt i den amerikanske bluegrasstradition med afstikkere til det latinamerikanske og nordiske folkunivers. Inspireret af navne som Allisson Krauss, John Hiatt, Bob Dylan, Aiofe O’Donovan, Sara Jarozs m.fl. byder kvartetten både på covernumre og egne kompositioner. Orkesteret består af Morten Nielsen (guitar, vokal, kor), Maria Molde (vokal, mandolin, percussion, kor), Anders Gade (banjo, guitar, harmonika, keys, vokal, kor) og Mikkel Heller (kontrabas, vokal, kor).

Program:

17.15               Velkomst ved bestyrelsesformand, Bodil Selmer

17.20               Festforelæsning ved forfatter og antropolog Hanne Viemose.
Tid til spørgsmål fra salen.

18.00               Kort pause med mulighed for at købe drikkevarer

18.10               Tre Pecha Kucha foredrag

• Anders Sybrandt Hansen: Hvad er dét værd, hvad er du værd? 6 minutter med det antropologiske værdibegreb. Aktuel i Jordens Folk: Værdi.
  • Martin Arvad Nicolaisen: Undsluppen værdi. Svind og svindel med indisk te og ghanesisk kakao. Aktuel i Jorden Folk: Værdi.
  • Studentergruppe: Hvad slukker vi for, når vi tænder for lyset? Fra studenterudstillingen ‘Sort’ på MOMU sommeren 2017.

18.50               Middag i kantinen med live musik af Dr. Nielsen og orkester

19.30               Uddeling af Formidlingsprisen 2017

20.00               Frit program med mulighed for hygge og dans

Der vil være mulighed for at købe øl, vin og vand til rimelige priser. Der kan betales kontant eller med mobile pay.

PRIS FOR DELTAGELSE: 150 KR. (INKL. MIDDAG OG KAFFE)

TILMELD DIG HER SENEST FREDAG D. 20. OKTOBER 2017