Redaktion

REDAKTION

Manuskripter, bøger til anmeldelse, samt spørgsmål og kommentarer til JORDENS FOLK modtages gerne på redaktionens adresse:

Aarhus Universitet, Afdeling for Antropologi og Etnografi
Moesgård, 8270 Højbjerg

Tlf: 87162063 (torsdag 10.00-12.00)
kontakt@etnografiskforening.dk
Redaktionssekretær: Lærke Grønbeck Bing

BLIV REDAKTØR

Dansk Etnografisk Forenings tidsskrift, Jordens Folk, søger 2-3 nye redaktionsmedlemmer.

Jordens Folk udkommer to gange årligt og er fagfællebedømt og bredt formidlende.

Redaktionen mødes ca. to gange om året – skiftevis i Aarhus og København – og arbejder derudover pr. mail og telefon. Vi skiftes til i mindre grupper at være temaredaktører/tovholdere på de forskellige numre, mens hele redaktionen deler arbejdet med at læse korrektur. Vi er en blandet flok af antropologer ansat både i og udenfor academia, og vi er fælles om ønsket om at lave interessant og vedkommende formidling af høj faglig kvalitet.

Som redaktionsmedlem får du hands-on erfaring med redaktionsarbejde, du sparrer og samarbejder med antropolog-kolleger om konceptudvikling, udarbejdelse af calls, udvælgelse af artikler og organisering af redaktionsprocessen. Desuden er du med til at forme den måde, antropologi formidles på til studerende, alumner, forskere og antropologi-interesserede.

Vi søger redaktionsmedlemmer, som har lyst til at engagere sig i arbejdet, som vil deltage aktivt i møder og i redaktionsprocesser, som har gode ideer, som er fagligt skarpe, og som har sans for skriftlig formidling.

Send et par ord om dig selv og hvorfor du gerne vil være med i redaktionen for Jordens Folk til ansvarshavende redaktør Cecil Marie Schou Pallesen på etnocmsp@cas.au.dk inden 15/6.