Kommende numre

CALL: KØD

JORDENS FOLK Efterår 2019
Tema: KØD

Deadline for færdige artikler (maks. 20.000 anslag): 1. marts 2019.

Kød er ikke bare en proteinkilde. Det er en kilde til følelser, historie, identitet og konflikt. Med andre ord: Kød er kultur og en indgroet del af traditioner, sprog og hverdagspraksis. Det er leverpostejmadder, juleand, rullekebab, tysk currywurst og bøffer på grillen en sommeraften. Det er grønlandsk sælkød, færøsk skærpekød – og måske ligefrem en jæger-samler møntfod? ”Dette er Jesu Kristi legeme”, siger præsten til menigheden under nadveren. Der spises kød i mange versioner overalt i verden.

Læs hele call’et her: Call- KØD, Jordens Folk

ARTIKLER UDEN FOR TEMA

JORDENS FOLK bringer også artikler uden for tema. Har du en ide til en artikel, du gerne vil skrive i dette tidsskrift? Så send et abstrakt for artiklen (max 200 ord) til kontakt@etnografiskforening.dk. Vi er især interesseret i artikler, som på baggrund af spændende etnografi fra dit feltarbejde kan vise, hvordan antropologi kan bidrage til forståelsen af sociale og kulturelle forhold i verden i dag.

Artikler uden for tema følger den almindelige forfattervejledning og vil ligeledes blive fagfællebedømt. Artikler skal som udgangspunkt være baseret på egen empiri og skrives i JORDENS FOLKS bredt formidlende stil og samtidig være fagligt interessante. Artiklen må højst være 20000 anslag og være ledsaget af illustrationer.

JORDENS FOLKS NYE FORMAT

I 2015 fejrede JORDENS FOLK 50 års jubilæum. I den forbindelse ændrede vi tidsskriftets format, så det fremover udkommer to gange om året med større numre. Her vil der både være temaartikler og artikler uden for tema, interviews, reportager og anmeldelser. Artikler i JORDENS FOLK er fra 2015 fagfællebedømt.