Kommende numre

KOMMENDE NUMRE

I 2017 udkommer som vanligt to dobbeltnumre. Nummer 1-2 med temaet VÆRDI og nummer 3-4 med temaet FLUGT.

I 2018 udkommer et temanummer om GÆLD. Se indkaldelse af artikelforslag her.
       Deadline for alle abstracts (8-10 linjer): 16. juni 2017
       Svar på abstracts: 30. juni
       Deadline for artikler (maks. 20.000 anslag): 15. september 2017
       Artiklerne sendes herefter til fagfællebedømmelse
       Forventet udgivelse: Marts 2018

ARTIKLER UDEN FOR TEMA

JORDENS FOLK bringer også artikler uden for tema. Har du en ide til en artikel, du gerne vil skrive i dette tidsskrift? Så send et abstrakt for artiklen (max 200 ord) til kontakt@etnografiskforening.dk. Vi er især interesseret i artikler, som på baggrund af spændende etnografi fra dit feltarbejde kan vise, hvordan antropologi kan bidrage til forståelsen af sociale og kulturelle forhold i verden i dag.

Artikler uden for tema følger den almindelige forfattervejledning og vil ligeledes blive fagfællebedømt. Artikler skal som udgangspunkt være baseret på egen empiri og skrives i JORDENS FOLKS bredt formidlende stil og samtidig være fagligt interessante. Artiklen må højst være 20000 anslag og være ledsaget af illustrationer.

JORDENS FOLKS NYE FORMAT

I 2015 fejrede JORDENS FOLK 50 års jubilæum. I den forbindelse ændrede vi tidsskriftets format, så det fremover udkommer to gange om året med større numre. Her vil der både være temaartikler og artikler uden for tema, interviews, reportager og anmeldelser. Artikler i JORDENS FOLK er fra 2015 fagfællebedømt.